Seven Wells Falls - Reisverslag uit Kodiang, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Seven Wells Falls - Reisverslag uit Kodiang, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Seven Wells Falls

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

25 Juni 2016 | Maleisië, Kodiang

En dan breekt het laatste weekend al aan. Wat is de tijd snel gegaan en wat hebben we veel gezien en gedaan. We zijn allerwegen moe, van de warmte, van alle indrukken, van de avonturen. Dus op zaterdag slapen we uit en besluiten tijdens het late ontbijt dat we naar de Seven Wells Falls te gaan. We nemen de taxi ernaar toe en spreken met de chauffeur af dat hij ons 3 uur later komt ophalen, want volgens hem zijn er geen taxi's. Dan starten we de wandeling, alweer heel veel trappen en dat valt bij deze hitte niet mee. We doen het heel rustig aan en gaan halverwege de trappen de waterval van beneden bekijken. Helaas heeft het de laatste tijd niet veel geregend en is de waterval bijna droog. We vervolgen rustig de weg naar boven en vragen ons af waar die apen dan zijn waarvoor je gewaarschuwd werd. Boven is het uitzicht prachtig, we kijken uit over de bomen tot aan de zee en genieten van het afkoelende briesje. Dan lopen we nog wat verder door naar waar het bos weer begint, daar is het water nog helderder. Anne besluit in de schaduw met haar voeten in het water te gaan. Ik kijk nog wat rond en ontdek dan 1 aap die een stuk verderop lijkt te vissen. Als hij ons ziet, lijkt het alsof hij zijn familie verzamelt en naar ons toe komt. Om de beurt springen ze op de grond en lopen langs ons door. Wij pakken onze spullen bij elkaar en doen snel de schoenen weer aan. Als ik me omdraai om weg te lopen komt de grootste aap voor me staan en wilt me niet langs laten. Als ik naar links stap, stapt hij naar links. Als ik naar rechts stap, stapt hij naar rechts. Hij is duidelijk uit op mijn rode rugzak, want Anne's tas negeert hij. Hij gaat ook niet weg als ik roep of tsssssss zeg. Anne gebaart met haar zwarte tas en daardoor kunnen we langs lopen (ze heeft mijn leven gered, ik vond het doodeng). Op de weg naar beneden zien we op het pad een tas liggen met wat theelichtjes in. Vreemd, wie verliest dat nou op die plek? Verderop liggen nog meer kaarsjes, een schaar, snoepjes en andere boodschappen. We concluderen dat dit duidelijk het werk is van die apen, ze stelen je tas en gaan ermee vandoor. Nou niet bij ons gelukkig. Verderop zien we een echte slang, die rustig door het gebladerte glijdt. De natuur is heel mooi, als je hem maar met rust laat.
Onderaan de trappen drinken we een kokosnoot en ergeren we ons aan de man die ons van alles probeert te verkopen: uitstapjes, massage......hij laat ons zelfs reviews lezen van klanten uit Nederland, geschreven in een schriftje dat half uit elkaar hing. Hij bleef aanhouden, dat is niet prettig, dus lopen we richting een taxi die op de parkeerplaats staat. Het is nog een uur te vroeg, maar er blijken dus toch taxi's beschikbaar te zijn. Omdat we niet willen wachten besluiten we die taxi terug te nemen en we laten de receptioniste van het Guesthouse bellen naar het taxibedrijf om te zeggen dat de chauffeur niet op ons hoeft te wachten.
De rest van de middag zitten we relaxt bij het zwembad en genieten van het niks doen.
Reizen is soms zelfs spannend.

  • 25 Juni 2016 - 14:41

    Yolanda:

    Reizen is van alles maar vooral avonturen beleven! En taxichauffeurs ontmoeten die graag wat aan je willen verdienen;-)
    Geniet nog even en tot snel!

  • 25 Juni 2016 - 14:55

    Roger:

    Idd is de tijd voor julllie heel snel gegaan. De indrukken van een metropool als KL steken af tegen de indrukken en vooral avonturen die jullie de 2e week beleven. Ik vind dat je blogs een heeel goed beeld schetsen van jullie backpack reis in Maleisie. Het is geweldig om te lezen en met jullie mee te genieten schat. Ik verheug me op de laatste blog omdat ik jullie reisschema enigszins weet. Ik kijk er vooral naar uit om jullie maandag in Dusseldorf op te halen en het laatste stuk van jullie tocht samen te doen. Ik ben een bevoorrecht mens. Dikke kus. HvJ.

  • 25 Juni 2016 - 15:11

    Hanny Gruben :

    Wat weer een schitterend verhaal pas nog even goed op jullie zelf en weer gezond terug
    Liefs Hanny

  • 25 Juni 2016 - 17:34

    Gerry:

    Haha wat een spannend verhaal zeg. En wat lief van Anne dat ze je gered heeft. Anne dankjewel, dikke zoen. Nog even alert blijven he dames.... Niet op de laatste dagen slordig worden....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Eerste reis gaat naar Australië En de tweede (een jaar later) naar Maleisië

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 681
Totaal aantal bezoekers 13952

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 27 Juni 2016

Maleisië en Dubai

09 April 2015 - 08 Mei 2015

Australië

Landen bezocht: