Penang Hill - Reisverslag uit Jelutong, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Penang Hill - Reisverslag uit Jelutong, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Penang Hill

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

21 Juni 2016 | Maleisië, Jelutong

Maandagavond gaan we eten bij een van de talloze restaurants die hier zijn. Als we bij de hoofdweg komen, zien we tot onze grote verbazing dat er tientallen voedselkraampjes aan de kant van de weg zijn geplaatst. Er zitten mensen te eten, er lopen mensen langs de kraampjes en het verkeer rijdt gewoon door. Voor ons lijkt het een chaos, maar kennelijk is dit normaal. We kiezen vanavond voor een buffet, dat stelt ons in de gelegenheid om dingen te proeven die we niet van de kaart zouden bestellen. Na een heerlijke maaltijd besluiten we nog ergens wat te gaan drinken. We gaan op het terras zitten voor de 'Reggae Mansion' bij O'Marley's. We drinken een cocktail en genieten van de zangeres die live zingt en zichzelf begeleidt op de gitaar. Dit geeft een optimaal vakantie gevoel.
Dinsdag nemen we de bus naar Penang Hill. Het laatste stukje gaat met een treintje heel stijl omhoog totdat we op 830 meter boven sea-level zijn. We hebben een prachtig uitzicht over George Town, ondanks de wolken. Na een verkoelende milkshake besluiten we een stuk te wandelen over de paden. Prachtig om de natuur zo te beleven: het warme (maar minder benauwd als in de stad), vochtige klimaat, het intense groen van alle bomen (sommige met de prachtigste bloemen), de geur van het bos en de geluiden van de dieren die er leven. Vervolgens bekijken we de Hindoeistische tempel en de moskee die naast elkaar op de top van de berg liggen. We gaan weer naar beneden met het treintje en nemen de bus richting de grootste tempel van Maleisië, de Kek Lok Si Temple. Eerst komen we lang 1000 souvenirs stalletjes terwijl we 200 trappen klimmen. De prachtige omgeving leidt ons af van onze vermoeide benen. We zijn blij dat we de klim gemaakt hebben, in 1 woord prachtig.
Moe gelopen zijn we blij als we in ons hostel een verfrissende douche kunnen nemen. Savonds eten we in Chinatown weer 'echt' Chinees, wij als enige Europeanen in het restaurant. En dan hebben we aan het einde 13,5 km en 33 verdiepingen gelopen.
Reizen is leuk en te voet is heel veel moois te ontdekken.

  • 21 Juni 2016 - 15:09

    Roger:

    Het is niet dat ik niks te doen heb maar ik verheug me elke keer op je blog schat. Het breekt de dag en geeft mij een soort van, het lijkt wel of ik erbij ben, gevoel. Jullie leren nieuwe dingen kennen en zien situaties die bij ons ondenkbaar zijn. Het verhaal leest weer lekker weg. Ik ben benieuwd naar de foto's die je story extra vulling geven. Op naar jullie volgende halte en vast weer een prachtige bolg. Ik kijk ernaar uit net als ik uitkijk naar je thuiskomst.

  • 21 Juni 2016 - 15:12

    Jacqueline Packbier:

    Tja, die foto's, die blijven zich verstoppen op de verkeerde plek. Kijk maar bij tweede dag KL, daar staan ze allemaal. Ik doe verwoede pogingen om ze te verplaatsen

  • 21 Juni 2016 - 15:17

    Hanny Gruben :

    Nou geweldig verslag maar van al dat lopen en elke dag zo druk in de weer zijn moet je toch afvallen dat ken niet anders !!!!!!! En moet je toch moe zijn als je terugkomt hihihi
    Ok genieten van alles Lijkt me prachtig om te beleven
    Lieve gr Hanny

  • 21 Juni 2016 - 17:55

    Gerry:

    Wat een leuke reis! Ben wel een beetje jaloers.en ik vind het heel knap van jullie dat je zomaar bij kraampjes gaat eten. ...... Ik zal de goden niet verzoeken met een domme vraag

  • 21 Juni 2016 - 22:24

    Carla:

    Wat een mooie verhalen weer, prachtige foto's. En geweldig dat je deze reis met je dochter kan maken. Geniet er van. Sla al die mooie herinneringen maar op.

  • 21 Juni 2016 - 23:40

    Stella:

    Weer leuk om te lezen.
    Zijn jullie ook bij de reuze Kuan Yin geweest?
    Super om het samen met Anne te doen.

  • 21 Juni 2016 - 23:42

    Stella:

    Ik zie alleen het verslag. Hoe kan ik de foto's zien Jacqueline?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Eerste reis gaat naar Australië En de tweede (een jaar later) naar Maleisië

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 13969

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 27 Juni 2016

Maleisië en Dubai

09 April 2015 - 08 Mei 2015

Australië

Landen bezocht: