Tweede dag sightseeing KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Tweede dag sightseeing KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Tweede dag sightseeing KL

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 Juni 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 3
Snachts om 3 uur kregen we een nieuwe kamergenoot. Een Amerikaanse die net met het vliegtuig was aangekomen. We waren prompt alle drie wakker. En dan is opnieuw inslapen moeilijk.
We (de beide Anne's en ik) zijn redelijk op tijd vertrokken naar de Batu Caves, met de trein een klein half uurtje, dus goed te doen. Meteen buiten het treinstation zie je al het grote gouden beeld staan (de oorlogsgod Murugan). Het is een hindoeïstische heilige plaats, dat is te merken aan de hindoeïstische pelgrims die er zijn. We worden gevraagd onze benen te bedekken, daar waren we op voorbereid, dus maken we van een meegenomen doek een lange rok (heel charmant). Er lopen heel veel Java apen rond, die zeer tam zijn en soms elkaar achterna zitten.
We beklimmen in verband met de warmte heel rustig de stijle en lange trap, die overigens minder hoog is dan die van Snowworld. Boven hebben we een prachtig uitzicht over Kuala Lumpur, maar als we verder de grot inlopen komen we uit in de kathedraal of tempelgrot: zo mooi..... Er is een ceremonie bezig in de Tempel, heel interessant met veel rituelen. vooral de trap af lopen vind ik een uitdaging, hij is echt wel stijl en ik krijg van allerlei beelden van wat zou kunnen gebeuren als je uitglijdt. Met alle versieren en beelden die er staan, krijgen we toch wel een Efteling-gevoel.
Als we weer veilig beneden zijn, drinken de meiden het sap uit een verse kokosnoot, lekker en dorstlessend. Het fruit smaakt hier sowieso heel goed. We hebben al lychees, bananen en mango's gegeten, vooral als aanvulling op het ontbijt wat bestaat uit witbrood met jam of pindakaas.
We gaan terug naar het hostel om wat uit te rusten en te eten (ook weer fruit, maar nu met een snee bananenbrood). De boodschapjes doen we in Chinatown, wat net bij het hostel om de hoek ligt.
In de loop van de middag gaan we naar de shoppingwijk van KL, veel grote en luxe shoppingmalls afgewisseld met armoedige straatjes. We gaan eten bij een foodcourt: een verzameling van allemaal Aziatische eetkraampjes. Heerlijk, verrassend (want je weet niet echt wat je besteld) en lekker pittig. Bij de Starbucks nemen we een koffie als toetje. Dan gaan we op zoek naar dat hotel met een skybar die uitzicht geeft op de Petronas Twin Towers. Er was vast een kortere weg, maar het gaat erom dat we de skybar uiteindelijk gevonden hebben. Het was de moeite waard: geweldig uitzicht op de goed verlichte torens en over de hele stad, een zwembad in het midden van de bar en een goed gezelschap. Na een drankje gaan we langs de verlichte fonteinen weer naar de metro en naar het hostel. Het was alweer een prachtige dag.
Reizen is leuk.

  • 18 Juni 2016 - 10:49

    Hanny Gruben :

    Wat een belevenissen en ook moe worden denk ik dan s'nachts om 3 uur gestoord worden is minder leuk
    Maar ja dat hoort er allemaal bij Eten afwachten wat je krijgt voor eten oh wel verrassend
    Starbucks altijd lekker
    Ok genieten maar weer en hoop dat je vannacht weer een rustige nacht krijgt
    Liefs Hanny pss goed op jullie zelf

  • 18 Juni 2016 - 13:35

    Roger:

    Wat een heerlijke blog lieverd. Ik had uiteraard al van je gehoord hoe leuk en adembenemend KL is. Ik wil er echt een keer samen met jou naartoe. Reizen is inderdaad leuk. Zeker als ik het samen met jou kan doen. Ik verheug me op de foto's en de rest van je avontuur. Op naar de volgende blog. Enjoy honny.

  • 19 Juni 2016 - 10:31

    Steve:

    Wat een heerlijke blog. Je praat veel over eten. :-) Ik zit intussen op het vliegveld in Cyprus te wachten totdat ik weer naar de regen mag en heb hele mooie foto's gemaakt. Maar als ik dat gouden beeld en de torens zie worden mijn camera en ik toch wel een beetje jaloers.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Eerste reis gaat naar Australië En de tweede (een jaar later) naar Maleisië

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 516
Totaal aantal bezoekers 13970

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 27 Juni 2016

Maleisië en Dubai

09 April 2015 - 08 Mei 2015

Australië

Landen bezocht: