Brisbane shopping - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Brisbane shopping - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Brisbane shopping

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

23 April 2015 | Australië, Brisbane


Hallo vrienden,
Vandaag een hele dag naar Brisbane. Het is werkelijk een mooie stad, ook overdag. Om het drukke verkeer te vermijden, hebben we vandaag de trein genomen. Ook hier reist men met een ov-chipkaart, hier noemen ze het alleen Go-card en deze is te gebruiken in heel Queensland bij alle openbaar vervoer. De trein lijkt meer op een bovengrondse metro. Yvonne vertelde dat ze in Nederland zo genoten had van de luxe van onze treinen je waardeert vaak pas iets als je het niet meer hebt.
Aangekomen in de stad zijn we eerst naar GOMA (Galery Of Modern Art) gegaan voor koffie op een prachtig zonnig terras met uitzicht op de skyline van Brisbane. Na een wandeling langs het water zijn we weer op de citycat gegaan voor meer sightseeing vanaf het water. Heerlijk relaxed in het zonnetje met de wind door de haren voor een paar dollar een rondvaart, dat is ideaal. Deze keer zijn we uitgestapt bij QUT (Queensland University of Technology), waar Peter werkt. Hij heeft ons een rondleiding gegeven door The Cube, een prachtig universiteitsgebouw vol technische snufjes met veel open werkplekken voor zowel studenten als docenten. Heel leuk om te zien waar mijn zwager werkt.
Van hieruit lopen we weer terug naar het centrum, Yvonne neemt de trein al terug naar huis, zodat de jongens op tijd naar de voetbaltraining kunnen gaan, en ik blijf nog in de stad voor wat shopping. Heerlijk in eigen tempo langs de winkels slenteren, snuffelen en kijken.
Om 5 uur neem ik de trein terug, want het begint al langzaam donker te worden en de dag was lang genoeg. Vanavond moet ik me (een beetje) voorbereiden op komend weekend: mijn campingtrip naar Fraser Island. 3 dagen waarschijnlijk geen internet. Ik ga in elk geval geen blog posten, jullie zullen moeten wachten totdat ik weer terug ben in de bewoonde wereld. Natuurlijk ga ik veel foto's (proberen te) maken, vaak zeggen beelden meer dan woorden......

Life is good, enjoy
We'll keep in touch

  • 23 April 2015 - 13:50

    Roger:

    Hoi Jacqueline,
    Wederom een leuk verslag. Je hebt het prima naar je zin daar volgens mij.
    Ps.
    Watch the croc's.

  • 23 April 2015 - 13:52

    Rob:

    Leuk om al die verslagen te lezen. Ik krijg niet veel tijd om te reageren, maar ik lees ze wel altijd. Je ziet er heerlijk relaxed uit Jacqueline! Brengt me op een idee als je terug bent. Nemen wij vrij;-)

  • 23 April 2015 - 14:57

    Carla:

    Wat een prachtige beelden Jacqueline. Geniet er lekker van en alvast veel succes op je campingtrip. Even los van de WiFi

  • 23 April 2015 - 16:22

    Hanny Gruben :

    Wat een mooi verslagik heb er weer van genoten ik hou ook zo van reizen en alles bekijken
    Wens je een mooi week-end wij wachten wel doe jij maar lekker je ding wat je wil gaan doen heel veel plezier knuf Hanny En bedankt weer voor de leuke foto's

  • 23 April 2015 - 23:05

    Marianne:

    Jacqueline, ziet er heerlijk uit!
    Geniet ervan en van je bijzondere kampeer weekend!
    Leuk om je verhalen te lezen.
    Have fun xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Eerste reis gaat naar Australië En de tweede (een jaar later) naar Maleisië

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13975

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 27 Juni 2016

Maleisië en Dubai

09 April 2015 - 08 Mei 2015

Australië

Landen bezocht: