Langkawi dag 1 en 2 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Langkawi dag 1 en 2 - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Langkawi dag 1 en 2

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

24 Juni 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Op donderdag doen we niks..... We lopen naar het dichtstbijzijnde strandje en liggen een paar uur op het zand te genieten van de zon, de rust en het uitzicht. Het is warm, zelfs het water, na een uurtje of 3 lopen we op ons gemak terug naar ons hostel om wat vers water te tanken en wandelen door op zoek naar wat lekkers te eten. We vinden een juice-lounge, waar we een heerlijk gezond sapje en een tosti eten. De rest van de middag luieren we bij het (kleine) zwembad van ons Guesthouse en voor avondeten wandelen we nogmaals de straat af op zoek naar die echte pizzabakker. We delen een pizza en een salade en slenteren weer terug. Dit is echt afkicken....niks doen is soms best moeilijk.
We verheugen ons beide op de vrijdag, want we hebben een uitstapje gepland. We worden om 10 uur opgehaald voor een jetski tocht met snorkelen. Als we op het strand aankomen moeten we een formulier tekenen.......spannend. We krijgen speciale schoenen aan (antislip) en een zwemvest. We krijgen uitgelegd hoe je het ding bestuurd: starten, gas geven, sturen, en 'follow the leader'.
We mogen alvast een stuk het water opvaren en moeten daar wachter op onze begeleider. Anne zit aan het stuur en weet de gashendel goed te vinden. Dan moeten we wachten, het duurt lang en uiteindelijk blijkt dat de andere jetski problemen heeft en we moeten overstappen op een jetski van een ander bedrijf. Dit is een nieuwer model, deze heeft zelfs een rem. Dan gaan we op weg, ook onze begeleider(s) zijn veranderd, het zijn nu 2 jonge knullen die van wat gekkigheid houden. We varen eerst naar het 'maiden' eiland met daarop the Lake of the pregnant maiden. Als je komt aanvaren zie je in de contouren van het eiland een liggende zwangere vrouw. Er gaan verhalen dat het water van het meer je kan helpen bij onvruchtbaarheid. Het schijnt nogal een attractie te zijn, want we moeten betalen om op het eiland te mogen rondlopen en naar het meer te gaan. Er lopen veel apen op de paden en trappen, waarvoor je op alle borden gewaarschuwd wordt dat ze gevaarlijk zijn. Het meer is heel mooi, maar wordt ontsiert door lelijke waterfietsen die je kunt huren. Wij besluiten om niet te gaan zwemmen, maar op ons gemak terug te lopen. We komen onze begeleiders tegen, die besloten hebben dat we met een ander groepje (1 jetski begeleiding en 1 jetski gasten) samen gaan. Dus met 4 jetskies gaan we verder en ga ikzelf aan het stuur. Het is inderdaad niet moeilijk: gas geven, sturen en remmen, maar het wordt een ander verhaal als er golven op het water zijn. De omgeving is prachtig, en onze GoPro is leeg, dus de foto's maken we met ons hoofd en met ons hart. We moeten een tijdje dobberen als de begeleiders aan 1 van de apparaten iets moeten repareren. Als we verder kunnen begint het een beetje te regenen, de lucht wordt aan de kant van de zee steeds donkerder en we zien af en toe al lichtflitsen. Ik vind het doodeng en hoop dat we snel ergens aan land gaan. We varen in hoge snelheid verder inderdaad op weg naar het volgende eiland. Inmiddels regent het hard en moet ik mijn zonnebril opzetten om mijn ogen te beschermen tegen de regen. Als we bij het eiland aankomen zijn we doorweekt, de jetskies worden 'voor anker' gelegd en wij kunnen het eiland op. Als ik van de jetski in het water spring, verlies ik mijn zonnebril en helaas is het water te diep en niet helder genoeg om hem weer te vinden. We schuilen onder een afdakje wat op zonnige dagen zorgt voor de nodige schaduw. Het lijkt uitgestorven op het eiland, maar even later komt er toch een vrouw die ons water en chips geeft. Het onweer is behoorlijk en de bliksem slaat 30 meter verderop in op het eiland, we schrikken ons allemaal stijf, wat een klap.
Als het gestopt is met regenen en het onweer voorbij is, kruipen we weer op onze voertuigen en varen via een omweg terug naar het vertrekpunt. Inderdaad, geen snorkelen, dat blijft dus gewoon op mijn Bucketlist staan, want door de regen was het water te troebel en zou het heel weinig zin hebben. Ondanks dat vonden wij het een super uitstapje, we hebben genoten.
De eigenaresse had zich met het onweer zorgen om ons gemaakt en had naar de organisatie gebeld om te vragen of alles goed was. Zo aardig zijn de mensen hier: behulpzaam en vriendelijk.
De rest van de middag doen we niks en we gaan op tijd eten.
Reizen en relaxen, dat kan heel goed samen.

• 24 Juni 2016 - 16:00

Roger:

2 hele verschillende dagen schat. De ene dag helemaal niks doen. Is soms idd moeilijk maar ook heeel lekker. De andere dag is een groot avontuur. Geweldig om per jetski de omgeving te verkennen. Jammer dat het snorkelen niet is gelukt, maar laat die maar op de bucketlist staan. Die doen we dan lekker samen. Jullie beginnen aan het laatste deel van de vakantie. Ik ben benieuwd wat je morgen te vertellen hebt. Ik verheug me er in elk geval op zoals ik me ook op aanstaande maandag verheug. Laterssss

• 24 Juni 2016 - 16:01

Hanny Gruben:

Prachtig verhaal ook wel iets griezelig
    Nou wens julle nog fijne dagen en en een hele goede thuiskomst
    Lieve gr Hanny

• 24 Juni 2016 - 20:35

Gerry:

Wat een heerlijk avontuur weer. Ja dat onweer zal wel eng zijn geweest. Je weet dat ik daar ook helemaal geen liefhebber van ben. Maar een beetje spanning moet er wel zijn , anders mis je het gevoel van opluchting dat erna komt. Trouwens voor tropische Regens enzo kun je rustig naar huis komen. Wij hebben hier ook alle vormen van "on"weer. er zijn gisteravond hagelstenen gevallen zo groot als tennisballen. Mariannes camper is hoogst waarschijnlijk total loss.geniet nog van de komende dagen !!!!