Georgetown, Penang - Reisverslag uit Jelutong, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Georgetown, Penang - Reisverslag uit Jelutong, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Georgetown, Penang

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

20 Juni 2016 | Maleisië, Jelutong

Op zondag stappen we om 9 uur in de bus op weg naar Penang, een eilandje vlak voor de kust van Maleisië. De eerste 2 uur rijden we over bochtige wegen met soms nog mooie vergezichten over de theeplantages. Bij de tussenstop valt meteen het temperatuurverschil op. Het is weer warm en vochtig. De rit over de autoweg gaat sneller en na zo'n 4 uurtjes vertelt de chauffeur ons dat we er zijn en hij wijst ons de weg naar de Ferry. We maken de oversteek in een kwartiertje voor 1,20 Ringgit (40 eurocent). Het hostel is niet ver van de aankomstplaats, dus besluiten we te lopen. Georgetown heeft nog slechtere stoepen dan KL, dus we zijn blij als we met onze bagage aankomen bij het veel nieuwere hostel dan de vorige. We besluiten de middag door te brengen in één van de shoppingmalls en om geen extra tijd te verliezen bestellen we, nadat we onze spullen gedropt hebben, een taxi en rijden voor 4 euro naar het winkelcentrum. Het is er koud binnen en we hebben niet in de gaten dat de tijd zo snel voorbij gaat. Nadat we onze nagels hebben laten lakken en verschillende winkels grondig hebben doorgespit, eten we een (niet-Aziatische) hamburger. Na een week moet dat als afwisseling eens kunnen vinden we beide. Lekker makkelijk nemen we ook weer een taxi terug.
Na een goede nachtrust in het royale 2-persoons bed maken we op maandag een stadswandeling uit de lonely planet (reisgids), deze geeft ons een goede indruk van de stad. Er is veel streetart te zien en we ervaren dat dit een totaal andere stad is dan KL. Minder druk, wel chaotisch, de mensen zijn anders: meer alternatief, kunstenaars...... Leuk om te zien, geweldig om te ervaren. Nadat we zo'n 4 uur hebben rond gewandeld gaan we terug naar het hostel om wat af te koelen en uit te rusten (en de blog te schrijven).
Reizen is leuk om de wereld beter te leren kennen.

• 20 Juni 2016 - 11:26

Roger:

Mooi als je even tijd hebt om je ervaringen op te schrijven. Het leest lekker weg en ik kan me heeeel goed voorstellen hoe leuk en afwisselend Maleisië is. Dat jullie een lekkere hamburger gegeten hebben kan ik me goed voorstellen, alhoewel ik de afgelopen dagen foto's van eten gezien heb waar het water toch wel van in de mond loopt. Reizen is leuk. Er is nog zoveel moois te zien.

• 20 Juni 2016 - 11:30

Hanny Gruben :

Prachtig verslag weer, Ik op mijn leeftijd zou dat niet meer kunnen volhouden denk ik !!!
    Geniet van alles Zeer interessant Liefs Hanny

• 20 Juni 2016 - 11:46

Yolanda:

Alweer bijna een week onderweg!! De tijd gaat veel te snel...
    Geniet maar lekker van jullie reis en er is nog veel meer te ondekken;-)

• 20 Juni 2016 - 12:07

Gerry Corbey:

hmmmmm, krijg plaatsvervangende pijn aan mijn voeten hoor......maar het klinkt allemaal geweldig!

• 20 Juni 2016 - 12:11

Essie:

Door je blog te lezen zijn jullie kortbij en toch heel ver weg.
    Geniet er nog lekker van ladies.
    Lijkt me een super ervaring dit met je dochter te mogen en kunnen doen.
    xje
    Es

• 20 Juni 2016 - 12:59

Stella:

Leuk om te lezen. In gedachten reis ik mee. Wandelen naar MonkeyBeach is een uitdaging om te doen.
    Veel plezier.
    Groetjes Stella.