Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 Juni 2016 | Maleisië, Cameron Highlands

En dan gaan we weg uit de stad en vertrekken we naar de Cameron Highlands. We hebben een beetje pech met de aansluitingen: als we op het station komen moeten we 3 kwartier op de trein wachten die ons naar de busterminal brengt. Daar moeten we anderhalf uur wachten op de bus naar het plaatsje Tanah Rata. Dat is niet erg, want zo zijn we in de gelegenheid om nog even te lunchen. Al we bijna bij de bus zijn, zien we dat het hard regent. Ideale dag om te reizen denk ik, want we zitten lekker droog. Onze bus is comfortabel, met veel beenruimte en brede stoelen. Het eerste stuk van de reis is over de autoweg, lekker saai en heerlijk om even de ogen te sluiten. Dan komen we op een tweebaans-weg met velen bochten en die alleen maar omhoog lijkt te gaan. De omgeving is prachtig ondanks de aanhoudende regen. Onderweg kijk ik de nieuwe BodyVive les, die zal tussendoor ook geleerd moeten worden.
Als we op de plaats van bestemming aankomen regent het nog zachtjes en vinden we heel makkelijk ons hostel. We installeren ons en lopen terug naar het 'centrum' waar we als enige toeristen bij een Chinees een hotpot bestellen: bouillon waarin je je vlees, vis en groenten zelf gaar moet maken. Of we alles gegeten hebben zoals de Chinees dat bedoeld had, weet ik niet, maar het heeft gesmaakt.
De volgende ochtend kunnen we ontbijten in het hostel, tegen een kleine vergoeding heb je de keuze tussen Englisch ontbijt, een gebakken eitje, French toast, pancakes met honing of banaan, dat soort dingen. Wij willen beide die pancakes met banaan. Helaas hebben ze geen banaan en moeten we overstappen naar de French toast. Om kwart voor 9 worden we opgehaald door een stoere Landrover met chauffeur, die ons vandaag gaat rondleiden. We hebben gezelschap van 2 Duitse meiden, die elkaar gister ontmoet hebben, Jacky en Carol. (Oké, hoe toevallig kan het zijn dat we op de ene plaats een andere Anne tegenkomen en op de andere plaats een andere Jacky)
Omdat het weer vanochtend prima is, maar in de middag misschien slechter wordt, gaan we eerst naar de top van de berg op zo'n 2500 meter. Uiteraard een prachtig uitzicht en bovenop de uitkijktoren, die er al 60 jaar staat en er ook zo uitziet, een harde wind die voor de nodige afkoeling zorgt. Dan gaan we de 'mossy forrest' in; een bos waarvan veel bomen dood zijn door het mos wat ze overwoekerd hebben. Het is een uitdagende wandeling met vele klim momenten, vooral omhoog tussen boomwortels door. Maar dan ook omlaag.....langs een nogal stijle rotswand. Trots op onszelf, maar ook blij met de goede aanwijzingen van onze gids.
Daarna zijn we naar een vlindertuin (wat wel mooi was), een aardbeienfarm, een cactuspoint (leek op de plaatselijke intratuin), een local market square en een local gallery (time tunnel, een soort van museumpje) geweest. Ikzelf vond dat allemaal wat minder interessant en dat hadden ze voor mij kunnen overslaan. De Boedistische tempel was wel weer mooi om te zien en we hadden de pech dat de Tea Plantation and Factory waar we naar toe zouden gaan gesloten was. We hebben wel de theevelden gezien, maar niet het hele verwerkingsproces. Aan het einde van de rit zijn we wel nog thee gaan drinken bij een andere plantage, waar de fabriek verder weg lag. De thee was heel sterk en Engels met melk en suiker.
Vroeger dan gepland zijn we weer terug in ons hostel, wat ons de gelegenheid geeft een dutje te doen en de blog bij te werken. We spreken met de Duitse meiden af om savonds samen te gaan eten. Ondertussen zijn er weer donkere wolken waar enige neerslag uit valt, wat hebben we geluk gehad met het droge weer van vandaag.
Samen reizen is nog veel leuker.

• 19 Juni 2016 - 15:12

Roger:

Een echt avontuur Jacqeline. Ik weet dat hoogte niet echt jou ding is en bij zulke omstandigheden door een jungel toeren en wandelen is een echte challange. Zeker omdat ik de inhoud van je rugzak ken. Daar zaten niet echt tracking shoes in. Dit was wel weer een prachtige ervaring ook al ben ik er niet bij. Wederom een mooi geschreven blog schat. SAMEN reizen is idd leuker

• 19 Juni 2016 - 15:19

Jacqueline Packbier:

Ik snap het niet, de foto's staan bij het vorige verslag. Kijk maar.....

• 19 Juni 2016 - 15:31

Yolanda:

Hahaha, nu al een echte reiziger! Die toeristedingen niet zo leuk maar de ongeving en de tempels zijn super. Heerlijk om je zo te horen. Enjoy!

• 19 Juni 2016 - 20:35

Hanny Gruben :

Wat een heerlijk verslag geweldig en heel avontuurlijk Geniet van alles Liefs Hanny