Sightseeing - Reisverslag uit Cabarita Beach, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Sightseeing - Reisverslag uit Cabarita Beach, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Sightseeing

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

12 April 2015 | Australië, Cabarita Beach

Lieve vrienden,

De eerste dag (zaterdag) hebben het rustig aan gedaan. De jongens hebben gezwommen, de meiden hebben wat rondgekeken en geshopt. Het is hier prachtig: er komen veel bruidsparen foto's maken op het strand, omdat het hier zo mooi is.

Op zondag hadden we sightseeing gepland.
Eerste stop: Hastings Point. Prachtig uitzicht over de oceaan, in de verte zagen we onze eindbestemming van vandaag: Byron Bay met de vuurtoren op de punt.
Als tussenstop hebben we koffie gedronken bij Humble Pie, een fabriek(je) waar ze "pie's" maken die in het hele land verkocht worden. Keuze uit hartig en zoet. Gezien het tijdstip van de dag was mijn keuze appel-kaneel. Heerlijk, dat zou ik naar Nederland willen importeren.
Dan door naar Byron Bay. Het is het weekend middenin de paasvakantie, dus het is heel druk. We hebben geluk dat er net iemand wegrijdt op de parkeerplaats bij de vuurtoren. Achter de vuurtoren loopt een pad naar het meest oostelijke punt van het vaste land van Australië. We nemen de tijd om te genieten van dit adembenemende uitzicht. Telkens zie je weer wat anders: niet alleen surfers, kanoërs, snorkelaars en bootjes, maar we hebben ook schildpadden zien zwemmen, een grote school vissen, dolfijnen en over de bodem een "stingray" (dat is zo'n grote zwarte platte vis, die in Finding Nemo als schoolbus diende). Op de weg terug naar de vuurtoren hebben we een alternatieve route gekozen: niet de honderd trappen, maar een niet bestaand pad over het gras, stijl de berg op. Onze workout van vandaag.
Omdat er geen parkeerplaats vrij was bij de beach, zijn we eerst voor lunch het centrum van Byron Bay in gegaan. Een gezellig dorpje waar veel kunstenaars, muzikanten en alternatievelingen naar toe komen. Bij het terras waar we een hapje aten, stond een zangeres te zingen. Dat geeft meteen een leuke sfeer.
Toen, met surfboard, naar het strand. Peter heeft me de grondbeginselen van het surfen geleerd en dan is het een kwestie van oefenen (en wachten op de goede golf). Zwemmen in zee is nooit m'n grote hobby geweest, maar hier is het zo heerlijk: helder water, niet koud en uiteindelijk went de zoute smaak echt wel. Dat surfen zal ik nog veel moeten oefenen, maar ik heb genoten.
De dag hebben we afgesloten bij The Brewery, een bierbrouwerij waar je dus ook heerlijk kunt eten (met een lekker biertje erbij).
Dit was een dag met een gouden randje. Life is good.
Let's keep in touch.

• 13 April 2015 - 08:47

Aggie Schaeps:

Hoi Jacqueline,dat is alvast een goede start.Geniet maar lekker....en veel plezier.Knuf Aggie.

• 13 April 2015 - 12:11

Hanny Gruben :

Bedankt voor je geweldige verslag zo te lezen amuseer je je heel goed en geniet van alles dat is ook de bedoelijng Heel veel liefs en knuffel Hanny

• 13 April 2015 - 16:17

Steve:

Mmm... appel-kaneel!

• 17 April 2015 - 20:51

Yolanda:

hahaha, van grit babe tot surf babe....