Langkawi, de reis - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Langkawi, de reis - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Langkawi, de reis

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

22 Juni 2016 | Maleisië, Langkawi Islands

Woensdag verplaatsen we ons weer, nu van Penang naar Langkawi. De boot vertrekt om 14.00 uur, dus we hebben ruim de tijd om in de ochtend rustig aan te doen. We besluiten te ontbijten bij een bakery om de hoek. Gezellige zaak met leuke inrichting waar ze heerlijke stijve yoghurt verkopen met fruit en/of noten, maar ook bagels of gebak, dat gecombineerd met hele lekkere cappuccino.
Op ons gemak halen we onze rugzakken op in het hostel en lopen naar de Ferry-terminal. Onderweg zien we nog een stukje Georgetown wat we nog niet gezien hadden. We hadden hier ongetwijfeld nog een dag kunnen blijven, maar verheugen ons ook op het strand en de zee van Langkawi.
De tocht met de Ferry duurt 3 uur en is saai. De airco staat behoorlijk koud, dus als we aankomen valt er een warme vochtige deken over ons heen. We zoeken een taxi die ons naar Zackry Guesthouse brengt, ons laatste logeeradres. Het eiland oogt tropischer dan de plekken waar we geweest zijn, kleurigere gebouwen, geen hoogbouw, veel palmbomen. De ontvangst bij het Guesthouse is hartelijk en we krijgen veel informatie en een leuke kleine maar gezellige kamer met eigen douche en wc. Het is eigenlijk een soort van mini-huisje met een binnenplaats waar andere voordeuren op uit komen. Er is een gezamenlijke ruimte waar warm en koud water te krijgen is en waar automaten staan met muesli, chips en sigaretten.
We hebben honger en besluiten om bij de buren een heerlijke Indiase curry te eten. Vier dagen genieten van zon, zee, strand, watersporten en alles wat op ons pad komt.
Reizen is geweldig als je kan genieten van alle moois om je heen.

• 22 Juni 2016 - 17:01

Roger:

Een fantastisch eind van jullie vakantie staat voor de deur. Ik heb gelezen en gehoord dat het weer toppi zou zijn de komende dagen. Dus dat zou een geweldige mix moeten worden van zon, zee en strand. Een beetje chillen na al dat lopen en klimmen en wat zon op je body doet je goed. Je blog geeft weer mooi jullie ervaring van vandaag weer. Prettig om te lezen en zeer zeker de moeite waard om naar uit te kijken.
    Reizen is idd leuk en je ervaringen delen met anderen via een blog is een geweldig idee. Kusssss schat.

• 22 Juni 2016 - 17:06

Hanny:

Weer genoten van je verslag en nu lekker ook eens wat rusten dat hebben jullie ook nodig Veel plezier samen
    Gesellige tijd samen
    Liefs Hanny