Sightseeing Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Sightseeing Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Sightseeing Kuala Lumpur

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

15 Juni 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na een prima nachtrust zijn we om half 9 opgestaan en hebben het eenvoudige ontbijt in het hostel gehad: geroosterd boterhammetje met jam en een kopje thee. Gelukkig hadden we gisteravond bananen en mango's gekocht, waarmee we het ontbijt compleet hebben gemaakt.
Ons eerste bestemming vandaag waren de Petronas Twin-towers. We zijn ernaar toe gegaan met de metro, want we wisten dat we nogal wat kilometers zouden afleggen. Wat we ons niet gerealiseerd hadden was dat er best veel controle was voordat je naar boeven mocht: bagage werd gescand, alle mensen door het poortje en alle vloeistoffen achterlaten (kreeg je naderhand wel terug). Eerste stop was de loopbrug tussen de 2 gebouwen op 175 meter. Een mooi uitzicht, maar we kwamen vooral voor dat hoogste punt: 88 verdiepingen hoog, 452 meter hoog. Ondanks dat het wat heiig was hebben we hele mooie foto's kunnen maken van de hele stad. We hadden meteen een prima overzicht van waar we nog naartoe wilden.
Na de torens hebben we wat rondgekeken in de bijbehorende shoppingmall met alle exclusieve merken en er koffie gedronken bij de Starbucks. Daarna hebben we vele kilometers gelopen door de stad op weg naar Lake Tittiwangsa. Het was geen toeristische route, maar het gaf een goede indruk van de stad: veel en chaotisch verkeer (ze rijden hier links), veel getoeter (soms van 'heren' die aandacht wilden van deze toeristische dames) en op ontelbare plekken werd gebouwd, wat het lopen niet makkelijk maakte. Bij het meer aangekomen was de rust daar zeer welkom. Er was niet echt veel te doen, dus na een welverdiend colaatje op een bankje zijn we weer richting drukte gegaan. Deze keer met de monorail naar een gedeelte van de stad dichtbij de Kuala Lumpur Tower. Na nog meer gelopen te hebben en een kleinigheid gegeten, zijn we in de dagelijkse regenbui met de metro weer terug gegaan naar ChinaTown, waar ons hostel ligt.
Op advies van 'the lonely planet' zijn we na een uurtje rust op zoek gegaan naar een Indiaas vegetarisch restaurant. Heerlijk hebben we er gegeten van de daily special. Ik kan jullie niet vertellen hoe het heet, maar zal als het lukt de foto ervan toevoegen.
Het was een lange dag, die zeker de moeite waard was.
Reizen is leuk.
Tot heel snel weer, Jacqueline (en de 2 Anne's)

• 15 Juni 2016 - 16:57

Roger:

Een mooi geschreven blog lieverd. Ik ben benieuwd naar de foto's die je gemaakt hebt op de Petronas Towers. Het lijkt me geweldig om zo'n metropool van boven te kunnen zien. Dat eten ziet er heerlijk uit. Lekker om eens totaal andere gerechten te proeven. Op naar de volgende dag en morgen weer een nieuw verslag.

• 15 Juni 2016 - 18:00

Yolanda:

China town zo gezellig en jullie slapen er gewoon! Gaaf he die torens. Enjoy lady's.

• 16 Juni 2016 - 14:22

Hanny Gruben :

Weer genoten van je mooie verslag bedankt geniet met je mee
    Nog heel veel reis plezier Liefs Hanny

• 19 Juni 2016 - 10:25