Surfing - Reisverslag uit Coolum Beach, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Surfing - Reisverslag uit Coolum Beach, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Surfing

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

19 April 2015 | Australië, Coolum Beach

En dan alweer heel snel nog een verslag. Op zondag, laatste dag van de paasvakantie hier, zijn de jongens thuis gebleven voor de waardevolle computergames. Als maandag de school weer begint, is daar geen tijd meer voor. Dus met z'n drieën gaan we op pad met de surfplanken op het dak van de auto. Het doel is om rechtop op de plank te staan.
We vinden een prachtig plekje bij Point Arkwright. Dat ligt vlakbij Coolum Beach, een van de vele dorpjes aan de Sunshine Coast. De golven zien er prachtig uit, mijn surfleraar (Peter) is zeer geduldig en het water heeft een prettige temperatuur. Ik heb het geen moment koud gehad, terwijl de zon vandaag de meeste tijd verscholen bleef achter de wolken.
Bij het surfen is het de bedoeling dat je jezelf vanuit buikig zo snel mogelijk opduwt (een welbekende pushup) en in staande positie komt met je voeten liefst op het midden van de plank, ver genoeg van elkaar met de knieën licht gebogen. Dit alles op het moment dat de golf je vooruit duwt en je enige snelheid hebt ontwikkeld. De theorie snap ik, de uitvoering is een heel ander verhaal. Op de eerste plaats zijn golven niet te programmeren. De één is te hoog, de ander te laag. En dan heb je een goede golf te pakken, doet je lijf niet wat je hoofd wilt. Aangezien dat een beweging is die ik vaker heb gedaan en die dus geautomatiseerd in m'n lijf zit, heb ik op de plank regelmatig een burpee gemaakt. Dat werkt niet.......geen balans enzo, zucht.
Ik heb mijn doel voor vandaag niet gehaald, maar ik ben tevreden want ik heb mijn best gedaan, ik heb wat zeewater geproefd en genoten van dit stukje Australische surf-cultuur. Ik zal deze vakantie geen gelegenheid meer krijgen om te surfen. Het programma zit best vol en mijn lieve geduldige surfdocent moet vanaf morgen ook weer werken.

Life is good
We keep in touch

  • 19 April 2015 - 19:38

    Carla:

    Als ik je verhaal lees en de foto's zie dan snap ik waarom je zus verliefd is geworden op Australie. Fantastisch! Ik hoop dat je nog kan wennen in ons Nederlandje. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

  • 19 April 2015 - 22:09

    Hanny Gruben :

    Lieve Jacqueline wat jammer dat jij zoals jezelf zegt je doel nog niet bereikt hebt
    Je moet maar zo denken dat plezier dat je er aan beleefd hebt om dit al te mogen doen is ook al uniek en heel bijzonder en fijn op naar de volgende fijne dag met weer een ander fijn avontuur liefs en Knuf Hanny We missen je al hier

Tags: Surfing

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jacqueline

Eerste reis gaat naar Australië En de tweede (een jaar later) naar Maleisië

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 13897

Voorgaande reizen:

13 Juni 2016 - 27 Juni 2016

Maleisië en Dubai

09 April 2015 - 08 Mei 2015

Australië

Landen bezocht: