Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

18 April 2015 | Australië, Brisbane

Hallo lieve vrienden,
Zaterdagavond naar Brisbane, in één woord: wauw.......dit was een avond met een gouden randje.
Peter en David gingen naar de Brisbane Roar soccer-game, dus hadden we de auto vlak bij het stadion geparkeerd. Wij (Yvonne, Sam en ik) zijn met de citycat (een soort hovercraft, die dienst doet als taxi) over de rivier naar het centrum gegaan. Prachtige skyline, die op een foto toch minder mooi is.
Ons doel was The Wheel of Brisbane, een reuzenrad van Nederlands design waarvan een soortgelijke in Geleen (!!!!) heeft gestaan. Alle lichtjes maakt het absoluut sprookjesachtig.
Bij een heerlijke zomerse temperatuur zijn we daarna over de brug het vriendelijke centrum ingelopen. Brisbane voelt heel veilig, hetgeen Yvonne ook beaamt. Zij heeft in de meer dan 10 jaar dat ze in Brisbane gewerkt heeft nooit wat vervelends meegemaakt. En een betere gids kon ik me niet wensen.
We genieten van een heerlijk ijsje met het uitzicht op het stadhuis dat mysterieus verlicht is en lopen daarna naar de universiteit waar Peter ons weer zal ophalen. Ik verheug me nu al om Brisbane in daglicht te zien en te ervaren hoe het is als alle winkels open zijn.

We keep in touch.

• 19 April 2015 - 22:03

Hanny Gruben :

Lieve Jacqueline bedankt voor het prachtige verslag heb er weer van genoten en ook voor al die prachtige foto's
    Nou genet jij maar lekker verder van elke mooie dag die je nog verder mag beleven liefs en knuf Hanny