Mary Cairncross, Kondalilla National Park, Maleny - Reisverslag uit Maleny, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu Mary Cairncross, Kondalilla National Park, Maleny - Reisverslag uit Maleny, Australië van Jacqueline Packbier - WaarBenJij.nu

Mary Cairncross, Kondalilla National Park, Maleny

Door: Jacqueline

Blijf op de hoogte en volg Jacqueline

16 April 2015 | Australië, Maleny

Lieve vrienden,

Gister heb ik een heerlijke rustdag gehad, dat is goed geweest voor het wegwerken van mijn jetlag. Gewoon lekker wat gelezen, geluierd en gekletst met m'n zus. Het was vervolgens de eerste nacht dat ik heb kunnen doorslapen. Ik kan niet geloven dat ik al een week hier ben.

Vandaag weer wat actie: eerst gaan ontbijten bij Mary Cairncross. Dit ligt wat meer naar het binnenland: Hinterlands noemen ze dat hier. Als je de bergrug oprijdt heb je een prachtig uitzicht op de Glass House Mountains, dit is een groep van 11 bergen ongeveer 70 km ten noorden van Brisbane. We zijn eerst in het restaurant bij Mary Cairncross gaan ontbijten, heerlijk in het zonnetje met uitzicht op de Glass House Mountains. Daarna hebben we een wandelingetje gemaakt door het daar gelegen reservaat met 55 hectare subtropisch regenwoud. De vele vogels zorgen voor een mooi achtergrond muziekje.
Omdat ons doel vandaag vooral Kondalilla National Park was, zijn we niet te lang bij Mary Cairncross blijven hangen. Het Kondalilla National Park is vooral bekend door de waterval(len) en de meertjes waar gezwommen wordt in het frisse water. We hebben gekozen voor de langere wandeling van 4,2 km. Vanaf de parkeerplaats lopen we langs de picknickplaats de eerste trappen af het bos in. Ik houd niet van speurtochten, dus ben blij dat de route heel duidelijk aangegeven staat en je absoluut niet kan verdwalen. Het pad wat we volgen gaat helemaal naar het dal om daarna weer omhoog te gaan. Af en toe kom je wat mensen tegen, maar vaak had ik het idee dat ik alleen door dit reservaat liep (mijn zus hield haar eigen tempo aan en liep ver voor mij). Toen we weer opnieuw uitkwamen bij het bovenste meertje waar verschillende mensen genoten van het koele water, kwam ons een leguaan tegenmoet. Zo'n dier heeft behoorlijk lange nagels en zou iemand kunnen aanvallen en verwonden, dus hield iedereen gepaste afstand. Heel bijzonder om dit dier in de vrije natuur tegen te komen. De foto's zeggen meer dan wat de woorden kunnen beschrijven.
Na deze prachtige wandeling zijn we weer een stukje met de auto gereden naar Maleny, waar we een heerlijk en welverdiend ijsje hebben gegeten bij Colin James. Heel toevallig zien we daar de zus van mijn zwager, haar heb ik (kennelijk) 23 jaar geleden al eens ontmoet toen zij in Nederland was. Hoe klein is de wereld?
Het was alweer een prachtige dag.

Let's keep in touch.

• 16 April 2015 - 13:01

Hanny Gruben:

Lieve Jacqueline Bedankt voor het mooie en interessante verslag goed dat je een rustdag hebt gehouden had je ook eens effe nodig toch En je hebt weer mooie dingen ondernomen en ook nog een leguaan tegengekomen in de vrije natuur hoe bijzonder is dat En de zus van je zwager ontmoet wat fijn
    Geniet maar weer lekker van alles en ja zoals je zegt is er al weer een week voorbij
    Het gaat ook veel te vlug de tijd en zeker als je het heel fijn en heerlijk hebt daar
    Hele lieve gr en knuffels van Hanny

• 16 April 2015 - 13:02

Nicole P.:

Time flies when you are having fun! keep enjoying and keep writing!! ben benieuwd ook naar het fotoverslag!

• 16 April 2015 - 16:12

Steve :

Wat kun jij heerlijk stralen op een foto.

• 17 April 2015 - 10:19

Abby:

Hou jij niet van speurtochten? Echt niet? :P
    Mooi verhaal weer vrouwtje!! Dikke knoevel!!

• 17 April 2015 - 20:45

Yolanda:

Hoi Jaqueline, wat een mooi park en leuke foto's!!